Menu
1 750 Ft nekedRegisztrációBejelentkezés1 750 Ft nekedKosár
FőoldalFőoldalInspirációk

5 tipp, hogy megfelelően ülj a számítógép előtt

Az ülés közbeni rossz testtartás az évek során - a hát- és nyakfájáson kívül - sokféle más problémát is okozhat. Ezért fontos, hogy már akkor is gondolj az ülési pozíciódra, amikor még nem fáj. Kiemeljük most az 5 legfontosabb szempontot, amit érdemes figyelembe venned az irodai szék, az íróasztal és az egyéb kiegészítők kiválasztásakor.

A megfelelő székmagasság

Ha helyesen ülsz, a térdeidnek derékszögben kell behajlítva lenniük, a lábfejeidnek pedig enyhén érinteniük kell a padlót. Ezért a legjobb, ha olyan irodai széket veszel, aminek ülésmagassága állítható, így azt az igényeidhez igazíthatod.

Használj ergonomikus kiegészítőket

Ha a munkaidőd nagy részét a számítógép előtt ülve töltöd, akkor értékelni fogod az olyan kiegészítőket, amelyek támogatják a helyes testtartást. Ilyen például egy deréktámasz, egy ergonomikus egyensúlyozó szék vagy egy ülőlabda, ami az izmokat aktívan, a törzset pedig mozgásban tartja.

A monitor magassága és pozíciója

A képernyő akkor van a helyes magasságban, amikor munka közben a tekinteted csak minimálisan irányul lefelé. Ha a monitor magassága nem megfelelő, akkor például egy praktikus állvány vagy egy állítható laptoptartó is jól jöhet.

Helyes íróasztal magasság

Ülés közben könyököd 90-100°-os szöget zárjon be az alkaroddal. A számítógépes munka még nagyobb kényelme érdekében használj ergonomikus egér- és billentyűzet alátéteket.

Ülve és állva is

Még a leghelyesebb testhelyzet sem egészséges, ha túl sokáig tart. Munka közben tarts rendszeresen szünetet, és a sok ülés után néha állva is dolgozhatsz. Ha nem akarsz rögtön állítható magasságú íróasztalt venni, akkor szerezz be egy kiegészítő, magasító asztali állványt, ami az alkalmankénti álló munkához szintén tökéletes.